Reklama dzieli się na przeróżne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy ludzi ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak także dużo innych, niemniej jednak statystyki wskazują klarownie, że na ludzi najprzyzwoiciej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednak nie jedynie – wchodzi w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego konsumenta czy też wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie materiałów reklamowych Kraków
Ta sztampowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wobec tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie prawdopodobnego kontrahenta są nadzwyczaj rozmaite. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezmiernie poprawnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a wobec tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.